Obchodní podmínky

    1.) JEN TAK NA ÚVOD

    1.1.) Náš e-shop BrainMarket (www.brainmarket.cz) s prvotřídními produkty provozuje společnost BRAINMARKET s.r.o., se sídlem Hladnovská 83/93, Muglinov, 712 00 Ostrava, IČO: 03488578, zapsaná v OR vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 60256. Dále se o naší společnosti BRAINMARKET s.r.o. budeme zjednodušeně vyjadřovat jako o nás – budeme tedy mluvit v první osobě množného čísla - „my“. Pokud si budete chtít o výrobku popovídat, můžete nám zavolat na mobil +420 555 333 688, nebo napsat na email: poradenstvi@brainmarket.cz.

    1.2.) Když si cokoliv, ale opravdu cokoliv, objednáte na našem webu www.brainmarket.cz (zkrátíme na „e-shop“), domluvme se teď a tady, že se vytvořený právní vztah (kupní smlouva o prodeji zboží, a pro lepší čtení budeme dále používat zkratku jenom „kupní smlouva“) bude řídit těmito obchodními podmínkami našeho e-shopu. Pro zjednodušení už budeme používat jenom zkratku „OP“, „OP e-shopu“ nebo „tyto OP e-shopu“.  Tyto OP se v zákonem povoleném rozsahu použijí obdobně také pro prodej zboží v kamenných prodejnách společnosti BRAINMARKET s.r.o.

    1.3.) Budeme se bavit na rovinu a nebudeme Vás schovávat za nějaké pojmy. Pro nás v těchto OP e-shopu budete prostě „vy“ – budeme tedy o vás mluvit ve druhé osobě množného čísla. Vy jste všichni, kdo u nás něco nakoupíte, ať už jste spotřebitel nebo podnikatel. Pro spotřebitele jsou však někdy jiné podmínky. Tyto vám řekneme v dalším textu těchto OP e-shopu.

    1.4.) Asi jste pochopili, že co je uvedeno v uvozovkách, tak je zkratka a má svůj přesně definovaný význam. 

    1.5.) Tyto OP e-shopu se řídí českým právním řádem, stejně jako práva a povinnosti těmito OP e-shopu výslovně neupravená, zejména pak zák. č. 89/2012, občanský zákoník, v platném znění. Jelikož tento zákoník budeme sem tam používat, zkrátíme si ho na „OZ“. Náš smluvní vztah je uzavírán jen a pouze v českém jazyce. V případě, že jste spotřebitel, se náš právní vztah bude dále řídit taky zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

    1.6.) Někdy to obchodování není vůbec jednoduché a nese to s sebou spoustu starostí. Pokud se nastaví mantinely a pravidla hry, každý bude vědět co může, co nemůže a co ho v případě porušení pravidel čeká. Pojďme na to.

    2.) CO UZAVÍRÁME

    2.1.) Veškeré zboží, které u nás budete kupovat, vložíte nejprve do virtuálního nákupního košíku. Jakmile máte v nákupním košíku všechno, co potřebujete, domluvíme se na způsobu dopravy a způsobu platby. Následně se identifikujete, případně svou firmu, a odešlete objednávku. Při odeslání objednávky Vás informujeme, že se současně s objednávkou zavazujete k platbě. Objednávka je závazná a nejde z ní jen tak vycouvat. Registrovaní uživatelé přeskakují identifikační krok. O registraci budeme povídat níže.

    2.2.) Uvedení našeho zboží na našem e-shopu včetně jeho ceny je pouze informativního charakteru a nejedná se o naší nabídku na uzavření smlouvy ve smyslu ust. § 1732 OZ. Pokud učiníte kroky uvedené v bodě 2.1. OP e-shopu a dostanete se až k odeslání objednávky, učiníte nabídku na uzavření kupní smlouvy.

    2.3.) Než kliknete na tlačítko „Objednat s povinností platby“, můžete volně kontrolovat a měnit předmět objednávky a další údaje.

    2.4.) My se na vaši nabídku podíváme a pokud bude vše v pořádku, zboží bude na skladě atd., zašleme vám obratem e-mail, ve kterém přijmeme vaši nabídku. Kupní smlouva mezi vámi a námi je na světe. Pokud však něco nebude sedět nebo se nám něco nebude zdát, potvrdíme vám přijetí nabídky a vyzveme vás buď k doplnění údajů či jiných informací, nebo vaši nabídku nepřijmeme. O všem vám dáme vědět e-mailem. Kupní smlouva u nás bude uložena po nezbytně nutnou dobu, zejména pro účely vedení našeho účetnictví a případnou komunikaci s Vámi. 

    2.5.) Bereme to tak, že odesláním vaší objednávky souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. To je asi jasné, ale musíme to tu napsat. Bylo to sice již řečeno, ale pro jistotu dále uvádíme, že součástí uzavřené kupní smlouvy jsou tyto OP e-shopu.

    3.) NAŠI SYMPAŤÁCI ANEB REGISTRACE

    3.1.) Chcete-li u nás nakupovat častěji, doporučujeme se registrovat. Na registraci máme na našem e-shopu jednoduchý formulář. Vyplníte nám pár údajů, a tím si ušetříte čas při dalších objednávkách. Navíc získáte mnoho dalších výhod. Registrací získáte svůj vlastní účet (zkrátíme na „Můj účet“).

    3.2.) Přístup k Mému účtu je zabezpečen přihlašovacími údaji: Vaším e-mailem a heslem, které jste si zvolili. K vašemu heslu nemáme přístup a znáte ho jenom vy. Pokud heslo zapomenete, zašle vám náš automat na vaši žádost e-mail s informacemi pro nastavení nového hesla. Uživatelské jméno a heslo si můžete kdykoliv změnit v Mém účtu.

    3.3.) Abychom zamezili zneužívání Mého účtu a zároveň neporušovali naše zákonné povinnosti, nemůžete umožnit využívání Mého účtu třetím osobám.

    3.4.) Domluvme se, že budete všechny údaje do Mého účtu uvádět správně a pravdivě. Aktualizace údajů na Mém účtu je na vás. Pokud se některý v minulosti vámi uvedený údaj v Mém účtu změní, aktualizujte jej.

    3.5.) Pokud porušíte jakékoliv své povinnosti vůči nám, můžeme vám dočasně znemožnit přístup k Mému účtu nebo ho rovnou zrušit. Domluvme se, že pokud Můj účet nebudete aktivně používat min. 12 měsíců, tak vám ho můžeme také zrušit.

    3.6.) Máte povinnost si chránit svůj e-mail a heslo proti zneužití. Pokud někomu svůj přihlašovací email nebo heslo prozradíte, nesete za to odpovědnost. Případné použití vašeho Mého účtu touto třetí osobou pak jde k vaší tíži a odpovídáte za to, jako byste Můj účet používali sami.

    3.7.) Jakmile usoudíte, že by mohlo dojít k odcizení vašeho přihlašovacího e-mailu a hesla, nebo rovnou k zneužití Mého účtu, jste povinni nás bezodkladně kontaktovat a požádat o zablokování přístupu.

    4.) KOLIK A JAK SE PLATÍ

    4.1.) Ceny uváděné u jednotlivých zboží na e-shopu jsou pouze informativní a nejsou závazné. Závaznou se cena stává až našim přijetím vaší nabídky dle bodu 2.4. těchto OP e-shopu. Takto dohodnutá cena je smluvní a konečná. V zásadě však platí, že budete mít ceny uvedené na e-shopu, ale snad chápete, že i my se musíme nějak chránit, kdyby se něco pokazilo.

    4.2.) Ceny na e-shopu jsou uváděny jak s DPH, tak bez DPH, ať máte představu, kolik jde nám a kolik našemu státu. Pokud není u ceny uvedeno jinak, jedná se vždy o cenu včetně DPH a všech souvisejících poplatků.

    4.3.) K ceně za zboží se vždy připočte cena za zvolený způsob dopravy a cena za zvolený způsob platby. Objednáte-li zboží v dostatečném finančním objemu, můžete mít dopravu i bez dalších zbytečných poplatků. Informativní cena způsobu dopravy a způsobu platby vám bude opětovně závazně potvrzena přijetím nabídky z naší strany. Berte to tak, že informace o cenách dopravy a platby platí pouze v rámci území České republiky a Slovenska. Do dalších zemích nastavujeme ceny individuálně po předchozí domluvě.

    4.4.) Můžete se rozhodnout, jaký způsob dopravy zvolíte, a to z následujících možností:

    • Doprava prostřednictvím služeb nabízených společností PPL;
    • Doprava prostřednictvím služeb nabízených společností GLS;
    • Doprava prostřednictvím služeb nabízených společností Česká Pošta;
    • Doprava prostřednictvím služeb nabízených společností ZÁSILKOVNA;
    • Doprava prostřednictvím služeb nabízených společností Balíkovna;
    • Osobní odběr na adrese jednoho z našich obchodů či výdejních míst: Ostrava – Gate Nová Karolína (adrese 28. října 3348/65, 702 00 Ostrava), Ostrava – Express Osobní odbor (adresa Cihelní 3286, 702 00 Ostrava), BrainMarket box (Hladnovská 83/93, 712 00 Ostrava) nebo Brno (Lazaretní 9/1, 615 00 Brno) ;

    Rozpis cen jednotlivých dopravců pro ČR a Slovensko najdete na stránce VŠE O NÁKUPU.

    4.5.) Zboží dodáváme zásadně až po uhrazení dohodnuté ceny, pokud se nedomluvíme ve vzácných případech jinak. Domluvme se, že ust. § 2119 odst. 1 OZ se nebudeme řídit. Můžete si zvolit, jakým způsobem chcete platit, a to z následujících možností:

    • Bezhotovostně - převodem na náš účet před odesláním zboží;
    • V hotovosti - na dobírku;
    • Bezhotovostně - online platba kartou přes platební bránu Global Payments s.r.o. před odesláním zboží;
    • Bezhotovostně - online bankovní převod z vybraných bank před odesláním zboží, např. přes QR kód;
    • Bezhotovostně - platba Apple Pay a Google Pay přes elektronickou peněženku;
      v hotovosti - při osobním odběru.

    4.6.) Když platíte v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Když platíte bezhotovostně je cena splatná do sedmi (7) dní od uzavření kupní smlouvy. Pokud do té doby nezaplatíte, tak vaši objednávku zrušíme, přesněji řečeno odstoupíme od kupní smlouvy.

    4.7.) Domluvme se, že u bezhotovostních plateb budete uvádět námi přidělený variabilní symbol. Dále pak platí, že cena je uhrazena až v okamžiku, kdy se připíše na náš účet.

    4.8.) Co se týče faktury, tak ta bude mít samozřejmě všechny potřebné náležitosti a pošleme vám ji na váš e-mail, ať se kvůli nám zbytečně nekácí lesy.

    4.9.) Pokud vám zboží odešleme a vy si ho z jakéhokoliv důvodu na vaší straně nevyzvednete, jde to k vaší tíži. Cenu za opakované doručení či za doručení jiným zvoleným způsobem vám naúčtujeme a vy jste povinni ji zaplatit.

    4.10.) Zde uvádíme další povinnou informaci, nyní ze zák. č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v platném znění: Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

    4.11.) Máme vás rádi a v našem e-shopu je možné používat různé slevové kupóny. Je však důležité říct, že kupóny nelze použít na produkty, které jsou v akci nebo výprodeji nebo prostě nejsou zařazeny mezi produkty, na které nejde slevu uplatnit. 

    5.) KDY SE K VÁM ZBOŽÍ DOSTANE A KDY UŽ BUDE VAŠE

    5.1.) Zřídka se může stát, že nebudeme stíhat a bude nám to trvat. V zásadě však platí, že zboží od nás putuje k vám do dvou pracovních dnů od obdržení platby, příp. u dobírky do dvou pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy. K žádnému termínu dodání zboží se však nezavazujeme.

    5.2.) Jakmile předáme či odešleme zboží, máme splněno naše dodání ve smyslu OZ. Znamená to, že buď vaším převzetím nebo odevzdáním prvnímu dopravci na vás přechází nebezpečí škody na zboží.

    5.3.) Jakmile si budete přebírat zboží, ať už od nás nebo od přepravce, pečlivě zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud naleznete jakékoliv porušení obalu, hned to oznamte přepravci. Jestliže bude obal porušen takovým způsobem, že byste se mohli domnívat, že do něj chtěl někdo neoprávněně vniknout nebo že může být poškozeno i zboží, nemusíte zboží od přepravce přebírat a kontaktujte nás pro další postup na čísle: +420 555 333 688. Samotné zboží si co nejdříve po jeho obdržení zkontrolujte, ať se vyhneme zbytečným nepříjemnostem.

    5.4.) Pro jistotu si teď sjednáváme výhradu vlastnického práva, podle kterého bude platit, že vlastníky zboží se stáváte až úplným zaplacením jeho dohodnuté ceny.

    6.) ODPOVĚDNOST NADE VŠE

    6.1.) My jsem odpovědní za to, že zboží bude bez vad s obvyklými vlastnostmi a v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Berte na vědomí, že neodpovídáme za chyby jiných jako třeba dopravců či poskytovatelů internetových služeb. To je fér.

    6.2.) Bod 6.1. těchto OP e-shopu nemusí vždy platit. Jedná se o tyto případy:

    • Nejsme odpovědní za vadu, pro kterou byla ujednána nižší cena;
    • Nejsme odpovědní za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
    • Nejsme odpovědní za vadu, které vznikla v důsledku nesprávného uskladnění zboží (teplota, vlhkost);
    • U použitého zboží nejsme odpovědní za vadu odpovídající míře jeho používání a opotřebení, kterou zboží mělo při jeho dodání vám;
    • V případě prodeje zboží v kamenných prodejnách je celý bod 6.) těchto OP nahrazen reklamačním řádem umístěným v těchto prodejnách.

    6.3.) Když budete mít pocit, že jsme nedodrželi to, na čem jsme se dohodli, třeba, že zboží nemá vlastnosti, jaké by mělo mít, nebojte se ozvat. Postavíme se k tomu čelem. Máte povinnost nám dát vědět informaci o vadě zboží (uplatnit reklamaci) bez zbytečného odkladu, kdy jste měli možnost se se zbožím seznámit a vadu zjistit, ale pozor nejpozději však do šesti měsíců ode dne dodání zboží (dle bodu 8.3. níže mají spotřebitelé tuto lhůtu delší).

    6.4.) Máte možnost uplatnit reklamaci několika způsoby:

    Pokud nám reklamované zboží zašlete poštou, pak se tady a teď domluvme, že jej náležitě zabalíte tak, aby při poštovní přepravě nedošlo k jeho poškození, a to ani jeho originálního obalu. 

    6.5.) Pro rychlé vyřízení reklamace můžete použít náš reklamační protokol, a/nebo nám prosím poskytněte tyto údaje:

    • Vaše identifikační údaje: číslo objednávky, jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, příp. jméno firmy, pokud jste zboží nakoupili na firmu;
    • Popište nám, čeho se reklamace týká; k reklamaci přiložte také doklady, které se k reklamaci vztahují a příp. fotky;
    • Řekněte nám, co po nás žádáte;
    • A nezapomeňte! Nákup zboží je nutno prokázat prodejním dokladem.

    6.6.) Abyste měli jistotu, že se vaší reklamací zabýváme, potvrdíme vám přijetí reklamace stejnou formou, jakou jsme ji od vás dostali. V potvrzení vám sdělíme, kdy k nám vaše reklamace dorazila, co je jejím obsahem a co požadujete. Berte na vědomí, že během vyřizování vaší reklamace vás můžeme požádat o nějaké doplnění či upřesnění. Pak ale platí, že doba, po kterou budete reklamaci doplňovat či upřesňovat se do doby pro vyřízení reklamace nezapočítává.

    6.7.) Vaši reklamaci vyřídíme buď jak buď do třiceti dní, ledaže se dohodneme na lhůtě delší. V případě podnikatelů nejsme uvedenou lhůtou vázáni. Dáme si záležet na tom, abychom posoudili, zda je reklamace oprávněná nebo ne. Po uplynutí této lhůty (a pokud jste spotřebitel) máte stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit (viz odst. 6.11. níže a § 19 odst. 4 zákona o ochraně spotřebitele). Chceme, abyste nám oznámili Vámi preferovaný způsob vyřízení reklamace při oznámení vady, případně bez zbytečného odkladu po něm.

    6.8.) Po posouzení od nás obdržíte zprávu o vyřešení reklamace. Ve zprávě vás budeme informovat o:

    • Rozhodnutí, jestli je reklama oprávněná nebo ne;
    • Odůvodnění, které nás vedlo k rozhodnutí;
    • Poučení, o tom, co dělat, když s naším rozhodnutím nesouhlasíte.

    6.9.) Věříme, že vás potěší, že za podání a vyřízení reklamace se nic neplatí.

    6.10.) Může se taky stát, že vaši reklamaci vůbec nepřijmeme. To děláme ze tří důvodů: obdobnou reklamaci od vás již vyřizujeme, stejnou reklamaci jsme již vyřídili nebo reklamujete pozdě.

    6.11.) Víte, co můžete při uplatnění reklamace žádat? V případě, že je oprávněně vytknutá vada zboží odstranitelná, máte právo na opravu nebo doplnění toho, co chybí, anebo na přiměřenou slevu z ceny. V případě, že je oprávněně vytknutá vada zboží neodstranitelná a nelze-li poskytnuté zboží řádně užívat, můžete požadovat výměnu takového zboží, odstoupit od kupní smlouvy ve vztahu k takovému zboží, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny. Jde-li o jiné neodstranitelné vady (které nebrání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady) a nepožaduje-li výměnu vadného zboží, máte právo na přiměřenou slevu z ceny takového zboží nebo může od kupní smlouvy odstoupit ve vztahu k vadnému zboží.

    6.12.) Pokud si chcete přečíst doslovné znění paragrafů ohledně práv z vadného plnění odkazujeme vás na tato ustanovení: § 1914 až § 1925 OZ, § 2099 až § 2117 OZ, § 2161 až 2174 OZ a obecně zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

    6.13.) I když si myslíme, že se to nikdy nestane, přesto nám právník řekl, že bychom zde měli mít i následující ujednání. V případě, že reklamované zboží bude po vyřízení reklamace připraveno k vyzvednutí, pak:

    • pokud si zboží nevyzvednete ani po uplynutí 60-ti dnů ode dne Vámi uplatněné reklamace, jsme oprávněni účtovat si náklady spojené s uskladněním reklamovaného zboží za každý další následující den do okamžiku, než si reklamované zboží vyzvednete. Cena za uskladnění reklamovaného zboží bude stanovena na základě ceny za uskladnění v daném místě a čase obvyklé;
    • v případě, že nám při uplatnění reklamace neposkytnete kontaktní údaje anebo budete nezvěstní, či jinak nedosažitelní, nebudete nám brát telefony, ani odpovídat na emaily, a nepřevezmete si zpět reklamované zboží ani po uplynutí 6-ti měsíců po vyřízení reklamace, můžeme toto zboží prodat či s ohledem na úsporu nákladů zlikvidovat i bez Vašeho písemného vyrozumění o zamýšleném prodeji, či likvidaci zboží;
    • v takovém případě můžeme část výnosu z prodeje zboží použít k úhradě účelně vynaložených nákladů spojených se skladováním či likvidací zboží a zbylou část výnosu z prodeje zboží Vám vydáme na základě písemné žádosti.

    7.) KOMUNIKACE A DORUČOVÁNÍ

    7.1.) Žijeme v digitální době, pro nás i pro vás bude jistě pohodlnější, když bude mezi námi probíhat komunikace elektronicky prostřednictvím našeho e-shopu a e-mailu, příp. mobilním telefonem. Vzájemně si tedy primárně budeme doručovat dokumenty, oznámení, výzvy či jiné informace elektronicky. Pokud to nebude elektronicky možné, můžeme doručovat prostřednictvím poštovních služeb, příp. osobně.

    8.) PRO SPOTŘEBITELE

    8.1.) Pojďme si nejprve říct, kdo je ten spotřebitel. Takto definuje spotřebitele ust. § 419 OZ: „Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná“.

    Naopak, za podnikatele budeme považovat kupujícího, který je právnickou osobou a také fyzickou osobu, která realizuje objednávku v souvislosti se svou samostatně výdělečnou činností. Za podnikatele můžeme také považovat kupujícího, jehož objednávky výrazně přesáhnou množství obvyklé pro běžné užívání. Kupujícím, kteří jsou zároveň podnikateli, nenáleží práva vyplývající z tohoto článku 8.), pokud jsou sjednány nad rámec jejich práv obsažených obecně v OZ.

    8.2.) Spotřebitel je považován našimi zákony za slabší stranu a slabší stranu je přece potřeba chránit. Jeden způsob ochrany je v tom, že vás musíme o různých věcech informovat. Co byste tedy měli vědět:

    • Náklady na prostředky na komunikaci na dálku (internet, telefon) si hradíte sami; tyto se však neliší od základní sazby vašeho operátora;
    • Neplatíte žádnou zálohu, neboť cena zboží je hrazena v zásadě předem;
    • Pro mimosoudní vyřizování stížností se obracejte na náš e-mail: objednavky@brainmarket.cz;
    • Obratem vám na váš e-mail potvrdíme, že jsme vaši stížnost přijali;
    • Informaci o vyřízení vaší stížnosti Vám následně zašleme také na váš email;
    • I když se budeme snažit všechny vaše stížnosti vyřešit smírnou cestou, může se přesto výjimečně stát, že nebudete se způsobem vyřízení stížnosti spokojeni. V takovém případě máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu;
    • Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs; email: adr@coi.cz .Další platformu pro řešení sporů on-line naleznete na této internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr;
    • Informace o právním vztahu (o kupní smlouvě) budou u nás elektronicky uloženy;
    • Tyto informace nejsou veřejně přístupné;
    • Na vyžádání Vám budou informace a dokumenty zaslány;
    • Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce;
    • Nejsme vázáni žádným kodexem chování ve smyslu ust. § 1826 OZ;
    • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line);

    8.3.) Pozor! Několik výhod máte vy jako spotřebitelé od nás jako podnikatelů při reklamaci vad. Tyto výhody spočívají v tom, že lhůta šesti měsíců na vytknutí vady (reklamaci) pro vás neplatí, ale vy jako spotřebitelé můžete uplatnit právo z vadného plnění (reklamovat), pokud se na zboží projeví vada v době do dvaceti čtyř měsíců od jeho převzetí. Na rozdíl od podnikatelů pak vy jako spotřebitelé nemusíte vadu vytknout bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvíte. Konečně ve váš prospěch coby spotřebitelů svědčí domněnka, že pokud se vada na zboží objeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

    8.4.) Jsme oprávněni k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

    8.5.) Jako spotřebitelé máte dále právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě čtrnácti dní ode dne převzetí zboží, neboť kupní smlouva je vždy uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku. Jedná-li se o dodání několika druhů zboží nebo dodání několika částí počítá se lhůta čtrnácti dní ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Pro větší pohodlí jsme pro vás připravili na našem e-shopu formulář, který Vás vratkou provede. Pro zobrazení online formuláře, klikněte zde. Zvolte typ "Vratka".

    8.6.) Rozhodnete-li se odstoupit od kupní smlouvy v souladu s předchozím bodem 8.5. těchto OP e-shopu, mějte na paměti, že nám musíte také bez zbytečného odkladu vrátit zakoupené zboží, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. My uděláme totéž s penězi až k nám zboží dorazí.

    8.7.) Odstoupení od kupní smlouvy vlastně znamená, že vy nám vrátíte neporušené zboží a my vám jeho cenu (peníze), od které odečteme náklady za dopravu a platbu. Náklady na vrácení zboží nesete vy. Vrátíte-li nám zboží poškozené, domluvíme se, že případnou výši škody na zboží jsme oprávnění jednostranně započíst proti pohledávce (nároku) na vrácení jeho ceny.

    Pokud nám vrácené zboží budete zasílat poštou, pak se tady a teď domluvme, že jej náležitě zabalíte tak, aby při poštovní přepravě nedošlo k jeho poškození, a to ani jeho originálního obalu. 

    8.8.) Velkorysost má své meze. Berte na vědomí, že nelze odstoupit v souladu s ust. § 1837 OZ od kupní smlouvy, mimo jiné, když jste si koupili zboží:

    • Které vám bylo upraveno na míru dle vašeho přání nebo pro vaši osobu;
    • Které podléhá rychlé zkáze;
    • Které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
    • Které bylo v uzavřeném obalu a které jste z obalu vyndali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

    8.9.) V případě, že vám společně se zbožím darujeme nějaký dárek a vy pak odstoupíte od kupní smlouvy, domluvme se, že tímto se ukončuje také darovací smlouva, a vrátíte nám spolu se zbožím také dárek. Trochu složitěji to znamená, že darovací smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou.

    8.10.) V případě, že si objednáte produkt s obsahem alkoholu (např. víno). Kurýr bude při předání vaší zásilky s alkoholickým produktem kontrolovat váš věk z důvodu zákazu prodeje alkoholu osobám mladším 18 let.

    9.) NA ZÁVĚR

    9.1.) Dohodneme-li si něco ve vzájemné e-mailové komunikaci, má to přednost před tím, co je uvedeno v těchto OP e-shopu.

    9.2.) Čas od času je potřeba OP e-shopu v přiměřeném rozsahu měnit. Pokud dojdeme k názoru, že je potřeba nějaké vylepšení či jiná změna, vydáme upravenou verzi OP e-shopu. O nových OP e-shopu Vám dáme vědět na našem e-shopu a e-mailem. V takovémto případě máte právo změny odmítnout zrušit si Můj účet.

    9.3.) Stanou-li se nějaká ustanovení neplatná či neúčinná z důvodu změny právních předpisů nebo jiných důvodů, zůstávají ostatní ustanovení platná, neodporuje-li to jejich účelu a nejedná-li se o ustanovení, která nelze od ostatního obsahu OP e-shopu oddělit.

    9.4.) Kupní smlouva, jejíž součástí jsou tyto OP e-shopu se řídí právem České republiky a veškeré spory z této smlouvy budou rozhodovány příslušnými soudy v České republice. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si sjednáváme, že vztah se řídí stále českým právem a že místně příslušným soudem pro řešení takového sporu bude vždy místně příslušný soud podle sídla naší firmy. Volbou práva podle předchozí věty nejste jako kupující, kteří jsou spotřebitelem, zbaveni ochrany, kterou vám poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I). Obdobně, volbou místní příslušnosti soudu nejste jako kupující, kteří jsou spotřebitelem, vázáni, neboť v takovém případě se postupuje podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1215/2012 ze dne 12. prosince 2012, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech, zkráceně zvané Brusel I bis někdy také Brusel I a.

    9.5.) Naše práva, která mají z povahy věci trvat i po ukončení Kupní smlouvy jsou po jejich ukončení nadále platná a vymahatelná.

    9.6.) Berte na vědomí, že na sebe přebíráte nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.

    9.7.) Informace týkající se ochrany vašich osobních údajů, které budeme zpracovávat naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Najdete na našem e-shopu.

    9.8.) Nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek jsou tyto přílohy dostupné na našem e-shopu:

     

    9.9.) Tyto OBCHODNÍ PODMÍNKY NAŠEHO E-SHOPU nabývají platnosti a účinnosti dne 10. 3. 2025 a nahrazují v plném rozsahu VOP E-SHOPU ze dne 30. 7. 2019.

     

    BrainMarket.cz

    Za BRAINMARKET s.r.o.

    Ing. Jiří Votava, jednatel